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Riprogrammazione chiave nera
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Yamaha XJ6 - FZ8 - Club - Il forum :: Yamaha XJ6 :: XJ6 - Guide per smontaggio e montaggio accessori
Pagina 1 di 1
Riprogrammazione chiave nera
Non so se a qualcuno è mai capitato di perdere una chiave nera, beh a me purtroppo sì.
A parte il disagio di dovermi far portare una chiave per rientrare a casa (per fortuna non ero lontano), ho poi acquistato una chave "vergine" che ho fatto tagliare in ferramenta. Il problema da affrontare era la riprogrammazione per la quale non avevo intenzione di dare ulteriori € al concessionario!!!
Dopo varie ricerche su internet ho recuperato il service manual della R6 (che supponevo avere la stessa centralina della XJ6) ove è spiegata la procedura di riprogrammazione che vi copio qui sotto.
ATTENZIONE: quando riprogrammate una chiave dovete riprogrammare anche le altre in quanto tutto nel body computer viene resettato.
Spero possa aiutare qualche collega in difficolta!
Ciao.
Andrea.
Standard key registration:
Standard key registration is required when a standard key is lost and needs to be replaced, or when
the code re-registering key is re-registered after the immobilizer unit or ECU are replaced.
NOTE:
Do not start the engine with a standard key that has not been registered. If the main switch is turned
“ON” with a standard key that has not been registered, the immobilizer system indicator light flashes to
indicate fault code “52”. (Refer to “SELF-DIAGNOSIS FAULT CODE INDICATION” on page 8-83.)
1. Check that the immobilizer system indicator light signals the standby mode (METTERE CHIAVE ROSSA, ACCENDERE IL QUADRO, TOGLIERE E ATTENDERE 30").
2. Using the code re-registering key, turn the main switch to “ON”, then “OFF”, and then remove the
key within 5 seconds.
3. Insert the first standard key to be registered into the main switch, then turn the key to “ON” within 5
seconds to activate the key registration mode.
NOTE:
The existing standard key code is erased from the memory when the key registration mode is activated.
When the key registration mode is activated, the immobilizer system indicator light flashes rapidly.
4. While the indicator light is flashing, turn the main switch to “OFF”, remove the key, and within 5 sec-
onds, insert the second standard key to be registered into the main switch.
NOTE:
If the immobilizer system indicator light stops flashing 5 seconds after the first standard key is regis-
tered, the registration mode is deactivated. If this occurs, the second standard key cannot be registered,
and steps 2 to 4 need to be repeated to register both standard keys.
5. Turn the main switch to “ON”.
NOTE:
When the indicator light goes off, the registration is complete.
6. Check that the engine can be started with the two registered standard keys.
A parte il disagio di dovermi far portare una chiave per rientrare a casa (per fortuna non ero lontano), ho poi acquistato una chave "vergine" che ho fatto tagliare in ferramenta. Il problema da affrontare era la riprogrammazione per la quale non avevo intenzione di dare ulteriori € al concessionario!!!
Dopo varie ricerche su internet ho recuperato il service manual della R6 (che supponevo avere la stessa centralina della XJ6) ove è spiegata la procedura di riprogrammazione che vi copio qui sotto.
ATTENZIONE: quando riprogrammate una chiave dovete riprogrammare anche le altre in quanto tutto nel body computer viene resettato.
Spero possa aiutare qualche collega in difficolta!
Ciao.
Andrea.
Standard key registration:
Standard key registration is required when a standard key is lost and needs to be replaced, or when
the code re-registering key is re-registered after the immobilizer unit or ECU are replaced.
NOTE:
Do not start the engine with a standard key that has not been registered. If the main switch is turned
“ON” with a standard key that has not been registered, the immobilizer system indicator light flashes to
indicate fault code “52”. (Refer to “SELF-DIAGNOSIS FAULT CODE INDICATION” on page 8-83.)
1. Check that the immobilizer system indicator light signals the standby mode (METTERE CHIAVE ROSSA, ACCENDERE IL QUADRO, TOGLIERE E ATTENDERE 30").
2. Using the code re-registering key, turn the main switch to “ON”, then “OFF”, and then remove the
key within 5 seconds.
3. Insert the first standard key to be registered into the main switch, then turn the key to “ON” within 5
seconds to activate the key registration mode.
NOTE:
The existing standard key code is erased from the memory when the key registration mode is activated.
When the key registration mode is activated, the immobilizer system indicator light flashes rapidly.
4. While the indicator light is flashing, turn the main switch to “OFF”, remove the key, and within 5 sec-
onds, insert the second standard key to be registered into the main switch.
NOTE:
If the immobilizer system indicator light stops flashing 5 seconds after the first standard key is regis-
tered, the registration mode is deactivated. If this occurs, the second standard key cannot be registered,
and steps 2 to 4 need to be repeated to register both standard keys.
5. Turn the main switch to “ON”.
NOTE:
When the indicator light goes off, the registration is complete.
6. Check that the engine can be started with the two registered standard keys.
astella75- XJ6 Naked
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Località : Udine
Re: Riprogrammazione chiave nera
Ottimo, la sposto tra le guide, grazie tante (anche se spero di non averne mai bisogno!).
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